Jak (ne)létat dronem?
18. 3. 2023
S dronem létá spousta lidí, málokdo ale plně dodržuje všechny zákonné podmínky. Jak vědět, že děláte všechno správně?...
22. 2. 2021
Rozhodli jste se prodat nemovitost a chcete, aby zájemce zaujala na první pohled? Ukážeme vám, jak zvýšit atraktivitu nemovitosti pomocí home stagingu, profesionálních fotografií nebo videoprohlídky.
Home staging se velmi podobá interiérovému designu. Hlavní rozdíl je v tom, že neprobíhá jako zkrášlovací proces vaší domácnosti, ale jako příprava na prodej nebo pronájem nemovitosti. Hlavním cílem je místnosti upravit tak, aby vypadaly na fotografiích, videoprohlídce nebo virtuální prohlídce co nejlépe.
Základní home staging – pracuje s dekoračními předměty a nábytkem, který se v nemovitosti nachází. Tato varianta je nejlevnějším způsobem přípravy nemovitosti a při prodeji by měla být v současnosti samozřejmostí.
Virtual staging – po profesionálním nafocení nemovitosti se do fotografií v postprodukci přidá nábytek a další prvky, díky kterým si potenciální zájemce dokáže lépe představit, jak bude nemovitost finálně vypadat. Jedná se o velmi kvalitní, rychlou a ne příliš nákladnou službu, která vám zásadně pomůže při prodeji nezařízené nebo nedokončené nemovitosti.
Zakázkový home staging – pro zkrášlení místností se používá dovezený nábytek a dekorace, které se v některých případech nechávají na místě i při samotných prohlídkách. Tato varianta je finančně i časově nejnáročnější.
Ukázky virtual stagingu
Odpověď je jednoduchá – díky kvalitní přípravě nemovitosti zvýšíte její kupní cenu, upoutáte pozornost velkého množství zájemců a urychlíte samotný prodej. Čím kvalitněji dokážete svoji nemovitost odprezentovat, ať už pomocí videoprohlídky nebo fotografií interiéru a exteriéru, tím lépe bude mezi ostatními nabídkami vypadat.
Pokud chcete získat z prodeje nemovitosti co nejvíce peněz, je dobré držet se některých zásad, které vám pomohou připravit dané místnosti co nejlépe.
Kuchyně se často považuje za nejdůležitější část domácnosti. Je to také místnost, kde kupující zvažuje nejvyšší finanční náklady na případnou renovaci. Proto je dobré ukázat ji v co nejlepším světle. Kuchyňská linka by měla vypadat prostorně – ukliďte tedy alespoň část spotřebičů do skříněk, zejména ty starší nebo barevně odlišné. Uschovejte čisticí prostředky, utěrky, odpadkový koš a další osobní věci. Pokud máte v kuchyni lesklé plochy, můžete proti světlu zkontrolovat, jestli při úklidu někde nezůstal otisk prstu či kapky vody. Toto pravidlo platí dvojnásob, pokud máte v kuchyni nové kvalitní spotřebiče. Snažte se jejich lesklé plochy co nejvíce vyleštit, aby mohl realitní fotograf nafotit jejich detail. Pro navození příjemné atmosféry může dobře posloužit miska s čerstvým ovocem nebo váza s květinami na jídelním stole.
Obývací pokoj je místo odpočinku. Měl by proto působit dostatečně reprezentativně a zároveň pohodlně. Uschovejte všechny časopisy a noviny, upravte polštáře a poskládejte deky a přehozy. Zvažte, které dekorativní předměty v pokoji nechat, a které odstranit – elegantní mísa na stolku nebo váza s květinami je dobrý nápad. Dejte ale pozor na množství dekorativních prvků – mohly by totiž zastínit místnost. Květiny, ať ty čerstvé nebo zasazené v květináči, by neměly být zvadlé či uschlé. Taktéž dejte pozor na viditelnost kabelů od televize a elektroniky.
Ložnice by měla působit jako klidná a útulná místnost. Platí zde poměrně stejná doporučení jako pro obývací pokoj. Doporučujeme pořídit kvalitní a jednoduché povlečení (nejlépe bez výrazných vzorů). Postel je středem celé místnosti, proto je vhodné dát si záležet a pečlivě ji ustlat. Oblečení a osobní věci uschovejte do skříní a v dětském pokoji se pokuste uklidit co nejvíce hraček. Před prohlídkou doporučujeme taktéž urovnat obsah skříně – někteří zájemci mohou nakouknout, zejména v případě, kdy máte v ložnici skříně vestavěné.
Pokud není podlaha ve zcela bezchybném stavu, zvažte dočasné umístění koberců či předložek. Místnost pak bude působit útulněji a podaří se vám skrýt drobné škrábance a nedostatky. Dbejte také na funkčnost osvětlení – to platí pro celý byt.
V koupelně zaměřte pozornost na čistotu a jednoduchost. Představte si koupelnu v hotelovém pokoji – podobný dojem chcete, aby udělala ta vaše na zájemce o nemovitost. Odstraňte osobní věci – kartáčky na zuby, mycí houby, sprchové gely, šampony, žiletky, či kartáče na vlasy z okraje vany a odkládacích ploch u umyvadla. Ukliďte koš na prádlo, sklopte poklop záchodové mísy a odstraňte toaletní papír. A pokud vám to prostor koupelny umožní, nebojte se naaranžovat čisté ručníky. Zkontrolujte spáry u obkladů a vyleštěte lesklé plochy a zrcadla.
Vstup do předsíně je to první, co zájemce uvidí. I zde je nutné nepodcenit přípravu prostoru. Ukliďte všechny bundy a boty do skříní a botníků. Pokud máte domácí mazlíčky, schovejte případný pelíšek, záchůdek a vodítka z chodby do bezpečí skříňky.
Pokud k vaší nemovitosti patří i zahrada, garáž, sklep či dílna, je nutné zrevidovat i jejich stav. U technického zázemí se snažíme zvýraznit velikost prostoru – proto je dobré co nejvíce věcí uklidit do skříněk a vyprázdnit tak plochu. Auto by nemělo být zaparkované v garáži. U elektrických garážových vrat je dobré zkontrolovat jejich funkčnost a také stav osvětlení. Na zahradě posekejte trávník a zkontrolujte stav rostlin. Zahradní nábytek můžete naaranžovat. Pokud je na zahradě bazén, je dobré se rozhodnout, jestli jej hodláte prezentovat zazimovaný nebo odkrytý – v tom případě je nutné dohlédnout taktéž na jeho stav po zimních měsících.
Pokud se budete držet návodu, zvládnete home staging svépomocí. Rozhodně se ale nemusíte bát ani oslovit profesionála. Náklady nejsou nijak vysoké – koneckonců, jak jsme uvedli na začátku tohoto článku, smyslem home stagingu je zvýšit hodnotu vaší nemovitosti a tím si zajistit i návratnost těchto investic v podobě vyšší prodejní ceny.
Máte-li zájem o kvalitní fotografie, video nebo virtual staging, jsme tu pro vás. Rádi vám poradíme to nejlepší řešení a probereme všechny možnosti.